Canon rp или Sony A7iii

Где лучший цвет? Sony A7 3 vs Sony A9 (A7 R3)

Параллельно снимаю на Canon 5d4 и Sony A7 3,(до того a6300 и А7 2) последние два года пользуюсь двумя системами, кенон только свадьбы, сони все остальное, сначала сильно упирался новой сиситеме, однако снял вторым фотографом несколько свадеб на sony, и теперь морально тяжело работать с кеноном (хотя следящий фокус и безотказность таки за кеноном в одни ворота) И собственно единственное, что меня держит на 5d это цвет, который с сони у меня вынимает душу при обработке, любая съемка с кенона обрабатывается в 2 клика, с сони всегда дольше и есть ощущение, что снять это на кенон и получилось бы лучше.
Сначала думал, может дело привички, но за 2 с лишним года так и не привык ( Пробовал с никона обрабатывать, честно супер, но брать третью систему это уже не здорово )))
Вот собственно вопрос : возможно на sony A9 или даже A7 R3 цвет лучший ?
То что у меня руки из жопы я знаю и можете не писать, и что можно сделать крутой цвет даже с телефона итд. Просто не хочу тратить много времени на обработку и иметь такую крутую сиситему как сони. Возможно кто-то также сталкивался с подобными проблемами ?

А чем тя мк4 то не устраивает?

Цвет и не только фиговые у него. )))

следящий фокус за кэноном))) смеюсь в лицо))) на днях опять удалось поснимать на 5д4. девочка просто ходила по студии и опять все мимо кассы по разным точкам. а это на секундочку третий марк4 какой я юзал.
что качается цвета, то кэнон даст больше глубины чтоли, хз как описать ситуацию. но я проблем с цветом с соньки не испытываю

У меня 5dm4. Снимал свадьбу со вторым фотографом, у которого была Sony A7 3. Все свелось без проблем по цвету. Возможно это зависит от того, используете ли вы в пресетах какие-то дополнительные профили для своей камеры (типа VSCO для canon). Если да, то при наложении этого профиля на другую систему могут быть отличия. У меня пресеты сделаны на основе профиля adobe standart и все ложится хорошо на разные камеры.

“хотя следящий фокус и безотказность таки за кеноном в одни ворота”. поперхнулась.
15 лет на кэноне, последние 3 года с 1DxII + 5dIV. долго сопротивлялась Сони. перепробовала много бзк.. В итоге продала кирпич, взяла A9. Кто там че про колориметрию говорит? ))) все нормально с цветом у сони, и с кожей тоже норм.
а следящий фокус у новой прошивки А9 просто зашибись, кэнону надо наизнанку вывернуться, чтобы перешибить сони.

и как, все круто при съемке портретов и свадеб? работа с вспышками тоже в порядке? например в помещениях, на банкете. привык к RT-системе освещения Canon )
Вот в выборе, переходить на 1дх2 или а9 )
А какой у вас комплект, по объективам-вспышкам-второй камере? Вариант взять Canon R к 1dx2 при сравнении оказался менее интересным?)

снимала пока только спортивную съемку и репортажку без необходимости вспышки.. говорят что А1 профото от канона в мануале прекрасно работает на сони, мой экземпляр почему-то не работает. надо сесть и разобраться.
“переходить на 1дх2 или а9”
Как кэнонисту со стажем, много лет работающему с 1d, 1dx, 1dxII, с пеной у рта защищавшему зеркалки кэнон, поверьте. А9 намного дальше ушла..
причем пробовала ее я ни один раз.. и только обновив прошивку, попотев в настройках недельку и привыкнув к кнопкам, поняла насколько она круче.
Canon R, это как 400D если сравнивать с А9 😀
я пока из страха оставила себе 5dIV, из-за 16-34 и 50 1.2, но чую и его скоро поменяю на 7R

Бери годокс и забудь, как страшный сон, про кенон РТ. Я так с делал больше полугода назад.

Имею 2 системы, кенон 5дм3 и сони а7м3. По цвету разница есть, но все правиться в лр. После сони на кенон снимать не хочется) работа аф великолепна, промахов нет. но цвет у кенона чуть лучше) После сони, когда берешь в руки кенон , кажется какой то доисторический кирпич)

Переход с Canon 5D Mark IV на Sony A7RIII

В этой статье я решил поделиться своими впечатлениями перехода с камеры Canon 5D Mark IV на камеру Sony A7RIII. Мой опыт исключительно любительский и нельзя назвать полноценным тестовым сравнением, т.к. камерой Sony я пользуюсь около полу года, но этого времени мне хватило, чтобы понять основные отличия этих двух превосходных фотоаппаратов.

Нужно также учитывать, что на Canon у меня была самая лучшая премиальная оптика (35MM F/1.4L USM II и 85MM 1,4L USM), а на Sony довольно неплохой объектив среднего уровня Sonnar 55 mm FE F/1.8 ZA. Как известно, не фотоаппарат делает картинку, а объектив и поэтому этот фактор я считаю ключевым при сравнении двух фото систем.

Размер корпуса и масса

Самая главная (на мой взгляд) причина перехода многих фотографов на камеры Sony, это форм фактор и масса фотоаппарата. И тут безоговорочно лидирует камера Sony, конечно если мы говорим про фотоаппарат без объектива. Но вот что интересно — если использовать, например «зум» объективы (24-70mm, 70-200mm) или любую оптику Sigma с байонетом E для камеры Sony, то этот фактор практически нивелируется и фотоаппарат становится таким же громоздким, как и зеркальный монстр Canon 5D. Более того, фотоаппарат становится не сбалансирован и норовит выскочить из рук, т.к. объектив перевешивает тушку. А Canon 5D идеально держит баланс практически с любым объективом.

Но благо, у Sony есть свои фирменные компактные объективы (например, Sonnar FE 1.8/55mm ZA), или объективы Zeiss для Sony E (Zeiss Batis 85mm 1.8), которые не уступают премиальной оптики Sony в оптических свойствах и при этом имеют компактный размер. В общем, сейчас я могу брать с собой фотоаппарат Sony всегда с собой, что дает возможность мне больше фотографировать.

Удобство хвата и кнопок

Когда я первый раз взял в руки Canon 5D сразу понял, что хват очень широкий и доставать пальцами до кнопок на задней мне сложно (прибавьте к этому массу фотоаппарата). А после того когда мне в руки попала Sony A7 она мне показалась игрушечной и легла как влитая. Это крайне важный момент, когда камера четко сидит в руке. Кроме этого, на Sony практически любую кнопку можно назначить любую функцию, это преимущество начинаешь ценить со временем, кода от камеры требуется большей функциональности.

Удобство для видеосъемки

Я выделил удобство для видеосъемки отдельным пунктом, потому как это, самая главная причина моего перехода на систему Sony A7. После того как я собрал сетап Canon 5D mark IV + стабилизатор Ronin-S, во мне резко поубавилось желание заниматься видеосъемками из-за громоздкости конструкции и веса около 6-7 кг (это если не считать веса дополнительного внешнего монитора, видео света, микрофона и других видео примочек). Стоит ещё заметить, что Canon 5D mark IV синхронизируется с Ronin-S только по ИК-порту отдельным шнурком, который болтается перед камерой в воздухе, что выглядит не очень эстетично.

Поэтому, небольшой вес и форм фактор Sony добавляет желание всегда и везде брать с собой эту камеру. И если подобрать компактный объектив (например, Sony 35mm f/2.8) и облегченный трех осевой стабилизатор (Например, Zhiyun Weebill-LAB), то съемочный процесс будет приносить одно удовольствие, ведь вся система помещается в небольшом рюкзаке и не превышает 3 кг.

Динамический диапазон

Однозначно динамический диапазон это сильная сторона камер Sony A7, вытянуть можно не вытягиваемое. У Canon 5D с динамическим диапазоном тоже всё порядке, но очевидную разницу понимаешь при первых обработках фото в редакторах.

Дисплей и удобство тач-скрин

Тачскрин или экран с функцией управления прикосновением — это отдельная история и на Sony A7RIII он практически не работает. С его помощью можно только передвинуть точку фокусировки, «хождение» по меню тачскрин не поддерживает в отличие от Canon 5D mark IV. А после того, как я на экран Sony наклеил «фирменную» защитную пленку, то тачскрин совсем перестал реагировать на прикосновения, потому как между пленкой и экраном есть миллиметровый зазор.

Батарея

Батарея и на Sony A7RIII и батарея Canon 5D Mark IV держит одинаковый заряд, которого хватает примерно на 2 000 кадров или на пару фотосессий.

Читайте также:  Sony DSLR-550 или Sony DSLR-A380?

Объективы

Практически по всем показателям, оптика Sony на мой взгляд проигрывает оптики Canon, в первую очередь по разнообразию. Я имею ввиду фирменную оптику, потому как оптика сторонних производителей для байонета E не всегда стабильно работает с системой Sony (например медленнее работает авто фокус, не всегда работает авто фокус по глазам), поэтому для себя её не рассматриваю изначально.

По качеству картинки объективы Sony тоже проигрывают — особенно заметно наличие оптических искажений у большинства бюджетной оптики, широкоугольные объективы Sony заметно сильнее (аналогичной оптики Canon) растягивают изображение по краям, а портретные объективы излишне закручивают боке.

И по-моему один из главных недостатков объективов Sony, это их стоимость. Премиальная оптика серии G-master на 20-30% дороже любой премиальной оптики Canon. К примеру, на начало 2019г.:

  • Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM – 127 000 руб., а его аналог Sony FE 24-70mm f/2.8 GM – 153 000 руб.
  • Canon EF 35mm f/1.4L II USM -117 000 руб., а его аналог Sony Carl Zeiss Distagon T* FE 35mm F/1.4 ZA – 140 000 руб.
  • Canon EF 85mm f/1.4L IS USM – 95 000 руб., а его аналог Sony FE 85mm f/1.4mm GM – 150 000 руб.

Кроме этого, оптика Sony на вторичном рынке падает в цене до 40% (что очень много), при этом хорошую оптику Canon я продал с потерей всего 5-10%. Думаю, это происходит из-за меньшего количества фотографов обладающих системой беззеркальных камер Sony и вторичный рынок этой оптики ещё не сформировался.

Рабочие ISO

Напоминаю, что сравнение двух систем я провожу основанное на своих собственных ощущениях после использования двух фотоаппаратов, т.е. тех общих впечатлениях, которые оставляет каждая камера.

Что касается рабочих ISO, то к моему сожалению сенсор камеры Sony A7RIII ощутимо слабее сенсора Canon 5D mark IV. В большинстве случаев я снимаю без использования искусственных источников света, поэтому после первой же съемки в достаточно сложных условиях я заметил, что кадры получаются более шумными по сравнению с Canon. И теперь на Sony верхний потолок ISO у меня выставлен на 450, когда на Canon стоял 1000 и более.

Стабилизация

Матричная стабилизация хорошая штука, когда она есть. На Canon её просто нет. Не скажу, что матричная стабилизация панацея от всех видов тряски, но в совокупности с электронным трех осевым стабилизатором можно на выходе сразу получать плавные и красивые динамические видео.

Авто фокус по глазам

Авто фокус на глаз действительно полезная функция камер Sony для портретных фотографов, которая позволяет не двигать камеру при компоновке композиции в кадре. Возможно, по этой причине снимки на Sony получаются более четкими и резкими.

Резкость

Попадания в резкость у Sony A7 могу оценить так – 8 из 10 кадров резкие. У Canon этот показательно заметно хуже – только 4 кадра из 10.

Цвета и скин-тон

Претензий к цветам Canon у меня не было. Но вот у Sony цвета абсолютно непредсказуемые, особенно это касается тона кожи (Skin tones). Цвета Sony уходят в мадженту или пурпурно-розовый оттенок, исправить его бывает иногда очень сложно. Для исправления цветов я пользуюсь Capture One и предлагаю вам скачать мою коллекцию стилей, ссылку на скачивание вы найдете в статье Capture One Styles.

Видео 4К

Я пока не оценил все достоинства видео формата 4K, может потому, что его негде смотреть. Поэтому запись в данном формате пока для меня избыточная функция камеры Sony A7RIII. Надеюсь, в скором будущем она мне пригодится для получения наилучшего качества своих видео. Возможность снимать видео на фотоаппарате в полном формате 4К конечно же отношу к преимуществам камеры Sony.

Использование Wi-Fi

В Canon 5D Wi-Fi работает идеально, подключается быстро и перекидывает jpeg формат фотографий без особых проблем, при этом можно передать сразу все файлы или только отмеченные звездочками.

В Sony подключить камеру по Wi-Fi целая история, нужно сканировать QR-код (получается не с первого раза), при этом передаются фотографии по одной и после каждого переданного файла снова требуется выполнить ряд манипуляций для подключения. В общем, беспроводная сеть в Sony A7RIII не реализована в полной мере, чтобы её можно было использовать каждый день.

Бесшумная съемка

Иногда нужная функция и в Sony съемка получается действительно бесшумной, что нельзя сказать про Canon.

Сборка

Не знаю почему, но камера Sony как будто магнитит к себе пыль. Особенно касается наглазника и элементов оптики. Поверхность фотоаппарата Sony сильнее подвержена мелким царапинам и потертостям. Ещё заметил, что Sony очень сильно накаляется на легком морозе, руки быстро замерзают. Конструктив Sony A7 также собран не лучшим образом, стабилизатор в камере постоянно хрустит, внешние держатели ремня тоже дребезжат. После первой прогулки с фотоаппаратом в руке я потерял наглазник. Он достаточно сильно выпирает и постоянно цепляется за одежду.

Сборка Canon выполнена, на мой взгляд, более надежно и тактильно фотоаппарат ощущается приятнее.

Работа с RAW-файлами

У каждого производителя фотоаппаратов своя политика по раскрытию RAW формата для сторонних разработчиков программного обеспечения. Canon к сожалению ведет закрытую политику, поэтому с появлением новой модели фотоаппарата появляется совершенно новый формат RAW-файлов который как назло не читается большинством RAW-конвертеров. А для RAW-ок Sony есть профессиональное и очень удобное решение Capture One Express бесплатный RAW-конвертер для Sony.

В этой таблице я свел основные характеристики фотоаппаратов, которые важны для меня

ПреимуществаCanon 5D Mark IVSony A7RIII
Размер корпуса и масса+
Удобство хвата+
Удобство кнопок++
Дисплей и удобство тачскрин+
Батарея++
Объективы+
Динамический диапазон+
Рабочие ISO+
Стабилизация+
Автофокус по глазам+
Видео 4К полный формат+
Удобство для съемки видео+
Резкость+
Цветопередача+
Использование Wi-Fi+
Бесшумная съемка+
Сборка и конструктив+
Бесплатный RAW-конвертер+
Преимущества Canon Vs Sony
Canon 5D Mark IV 8 (+)Sony A7RIII 12 (+)

Итого: менять или не менять?

Если вы переходите с системы Canon 5D mark IV на Sony A7RIII, скорее для вас система Sony не станет откровением и «Вау!» эффекта не случится. Потому как обе фотокамеры очень достойны и делают потрясающие фотографии. Каждый из этих фотоаппаратов имеет свои достоинства и недоработки.

Но если вы планируете развиваться как видео оператор и видеограф, то система Sony предложит вам больше возможностей для съемки высококачественного видео.

Canon EOS RP vs Sony A7 II – The 10 Main Differences

In order to expand its new full-frame mirrorless system as quickly as possible, Canon decided to release a competitively-priced second body after the announcement of the EOS R last year. This camera, dubbed the EOS RP, may not feature the most attractive specifications, but its price (which will certainly decrease in the future) could make it a very attractive offering on the market.

If we had to pick a direct competitor, we’d go straight for the four-year-old A7 mark II, which Sony now classifies as a mid-range model in the full-frame E-mount series.

If you’re looking for a budget full-frame mirrorless camera, these two products are among the most interesting you can find. Let’s see how they compare.

Full comparisons:

Canon EOS RP comparison previews:

Ethics statement: The following is based on official information for the Canon EOS RP, and our personal experience with the Sony A7 II. Within the article, there are affiliate links. If you buy something after clicking one of these links, we will receive a small commission. To know more about our ethics, you can visit our full disclosure page. Thank you!

1. Sensor

The Canon EOS RP uses the same sensor as the EOS 6D mark II DSLR. It has 26.2MP but the on-sensor micro lenses have been updated to better fit the mirrorless design.

The A7 II has a 24.3MP sensor. Both have an anti-aliasing filter to prevent moiré and aliasing artefacts.

The EOS RP has a wider ISO range that goes from 100 to 40,000, plus extended values down to ISO 50 and up to ISO 102400.

The Sony’s sensitivity range goes from ISO 100 to ISO 25600 with a pull ISO 50 option.

They can record 14-bit RAW files with uncompressed or compressed options (named C-Raw on the RP model).

Additional coverage:

2. Stabilisation

The EOS RP doesn’t have sensor stabilisation so you need to use lenses with optical stabilisation, or external accessories such as gimbals, to stabilise your images.

For video there is an electronic option that also works with optical stabilisation. The results are really good but the field of view is cropped when using electronic stabilisation.

The A7 II has in-body 5-axis stabilisation with a rating at 4.5 stops (CIPA). In fact, it was the first Sony (and full-frame camera) to incorporate this technology.

The Sony system can work with the sensor on its own (5 axes), with OSS lenses (3 axes on the sensor + pitch and yaw on the lens) and with lenses that lack electronic contacts (3 axes on the sensor).

The most obvious advantage in comparison to the Canon is the possibility of using sensor stabilisation with all type of lenses, which is interesting if you like adapting vintage glass for example.

Читайте также:  Объектив в районе 15000

3. Autofocus

Both cameras have an autofocus system with phase detection points.

The one on the EOS RP is called Dual Pixel CMOS AF. There are 4,779 points distributed across almost the entire sensor surface (88% width and 100% height).

The A7 II has an older hybrid system with 117 phase and 25 contrast detection points. The phase detection points cover a smaller area of the sensor.

The EOS RP has better low light sensitivity with a minimum rating of -5Ev with an f1.2 lens (-3.5Ev at f2) whereas the Sony works down to -1Ev with an f2 lens.

The Canon has face and eye detection that works in Single and Continuous autofocus (Servo AF). It is available for stills and video.

Sony is known for its EyeAF mode. Although it was already the best on the market at the time the A7 II was released, it isn’t as well-developed as it is today on the third-generation bodies. The A7 II has this mode (you need to assign it to a custom button) but it works in AF-S.

One drawback of the EOS RP is that when recording in 4K you can’t take advantage of its fast Dual Pixel CMOS AF. The camera uses contrast detection instead which is generally much slower.

4. Speed

The RP model can shoot at 5fps in continuous mode. If you want focus priority, the maximum frame rate is 4fps.

The A7 II can do a maximum of 5fps with continuous AF. In the end, neither camera offers impressive burst speeds, but they are still decent enough to capture some action.

Sony A7 II, 1/50s, f/9, ISO 50 – FE 55mm f/1.8 ZA

As for the buffer memory, the RP can shoot at 5fps until the card is full if you select JPGs, or 50 RAW files at full speed. The A7 II is inferior, offering approximately 50 frames in JPG mode or 20 compressed RAW files.

5. Video

The EOS RP can record in 4K at 24 or 25fps and 120Mbps. In Full HD it goes up to 60fps and 60Mbps.

The A7 II doesn’t have a 4K option but can record up to 60p in 1080p as well (50Mbps with the XAVC S codec). You can see an example of the A7 II’s video quality in the video below.

In Full HD, both cameras use the entire sensor width (no crop) whereas in 4K, the RP applies a 1.8x crop.

Internal recording is limited to 8-bit 4:2:0 compression. You get a bit more colour information via the HDMI output at 4:2:2 8-bit (external recorded required).

As stated previously, the faster phase detection Dual Pixel CMOS AF of the Canon is not available for 4K video.

The A7 II benefits from additional settings for video such as the Picture Profiles and S-Log2 gamma, whereas the Canon C-Log is not available on the EOS RP.

The RP has an extra feature called Video Snapshot function that combines 4, 6, or 8-second clips into one movie.

6. Design and ease of use

The EOS RP is a bit larger but lighter and not as tall as the Sony model. Both cameras are built around a magnesium alloy chassis and are dust and moisture resistant.

  • EOS RP: 132.5 × 85 × 70mm, 485g
  • A7 II: 126.9 x 95.7 x 59.7mm, 599g

Despite the compact size, the EOS RP has a larger front grip that could prove more comfortable than the Sony’s (our least favourite among full-frame mirrorless models).

Both cameras feature a hot-shoe, twin control dials for aperture and shutter speed, a video record button and additional buttons that can be customised.

The Sony has an additional exposure compensation dial on top and two custom buttons. On the rear you can spot the AF/MF-AEL lever, inside which there is a button that offers additional customisation.

The A7 II features Sony’s old menu system which is not very user-friendly and requires some patience to learn. I really like the EOS RP’s menu which is very similar that of to the EOS R.

Both cameras can only take one SD card but the EOS RP is compatible with the faster UHS-II type.

Finally, both cameras offer USB, HDMI, and mic / headphone connections. The RP uses the faster USB C Type port.

The RP has a smaller viewfinder (0.39-in vs 0.5-in OLED panel) but the magnification is very similar (0.7x vs 0.71x) and the resolution is the same at 2.36M dots.

As for the screen, not only is the one on the Canon touch sensitive but it can also be flipped to one side and rotated 180˚. The Sony’s can only be tilted up or down and lacks touch capabilities.

7. Silent shutter and extra features

The RP has a few extra features such as the intervalometer function and 4K Video Time-lapse. It also has a silent shutter mode (electronic) unlike the A7 II.

The Sony doesn’t have a big selection of extra features by default but you can implement a number of them by downloading the PlayMemories Camera App. Be aware however that many of them are not free.

The Sony PlayMemories App store

8. Battery life

The RP has a rating of 250 shots per charge because it uses the older and less powerful LP-E17 battery type.

The A7 II uses the older Sony battery as well (NP-FW50) but has a better rating of around 350 frames.

You can find an official battery grip for the Sony (VG-C2EM). Both cameras can be charged via USB. Also note that the A7 II doesn’t come with a separate battery charger.

9. Lenses

The EOS RP is part of Canon’s new mirrorless system. There are currently four lenses available and the brand has announced the development of six more in 2019. Most of these lenses (fast zooms and primes) are on the expensive side however.

The most affordable zoom is the 24-105mm which still costs around $1K. The system needs more affordable kit lenses that can better suit a camera like the RP. Canon includes an RF to EF adapter in the box so that you can have access to its vast selection of DSLR lenses. However given the compact design of the RP, this solution will likely unbalance the camera.

The A7 II offers a wider selection of lenses and there is a modest kit lens available as well (28-75mm f3.5-5.6). There are a number of reasonably priced primes and additional offerings from Zeiss, Samyang, Sigma and Tamron. The latter in particular is interesting thanks to its affordable 28-75mm f2.8 zoom.

You can adapt DSLR lenses to the A7 II as well (including Canon EF lenses) via Sony’s or third-party adapters.

10. Price

The EOS RP debuts with the price of $1300 in the US (body only). The A7 II can be found for less at the time of publishing this article (around $1000 down from the retail price of $1400).

In Europe, the RP costs £1400 / €1630, whereas the A7 II can be found for around £1000 / €1200. These prices may vary depending on the country and dealer.

Conclusion

Full comparisons:

Canon EOS RP comparison previews:

The EOS RP offers more features than the A7 II such as 4K video, a more recent autofocus system, a multi-angle LCD monitor, silent shutter and a more user-friendly interface.

The Sony is inevitably starting to show some signs of ageing but, at the time of publishing, it is the more affordable model of the two. The E-mount offers a wider selection of native lenses as well.

We cannot comment on the difference in image quality, as we have yet to test the RP, but you’ll find many reviews highlighting the superior dynamic range of Sony sensors, if you’re interested in this sort of thing.

In the long run though, the RP could become a camera difficult to resist to if you’re looking for an affordable full frame option, especially if rebates and discounts start to become available.

Check price of the Canon EOS RP on B&H Photo

Check price of the Sony A7 II on B&H Photo

Primary S >

Subscribe to our newsletter!

Our newsletter goes out every week on Sunday. Enter your email and click the blue button below to open the subscription form. Your personal data won’t be recorded until the form has been submitted successfully. Thanks!

Note: the code above is invalid
when the software is on pre-order.

DISCLAIMER & COPYRIGHT NOTICE

Heather Broster is participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.

Читайте также:  Выбор беззеркальной камеры в пределах 40 т.р.

Heather Broster is a participant in the Amazon EU Associates Programme, an affiliate advertising programme designed to provide a means for sites to earn advertising fees by advertising and linking to Amazon.co.uk.

Heather Broster and Mathieu Gasquet are also participants in the following affiliate programs: B&H Photo Affiliate Program, Ebay Partner Network, Skylum (Impact Radius), Mediterranean Photo Tours, The Inspired Eye, MPB (Awin) and MPB US (Awin).

To read more information, please visit our Disclaimer page. Thank you!

© HEATHER BROSTER/MATHIEU GASQUET AND MIRRORLESSONS, 2016-2020

Unauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this blog’s author and/or owner is strictly prohibited. Excerpts and links may be used, provided that full and clear credit is given to Heather Broster/Mathieu Gasquet and Mirrorless Comparison with appropriate and specific direction to the original content.

Canon EOS RP vs. Sony Alpha A7 III

Comparison

Sensor

Sensor size is generally a good indicator of the quality of the camera. Sensors can vary greatly in size. As a general rule, the bigger the sensor, the better the image quality.

Bigger sensors are more effective because they have more surface area to capture light. An important factor when comparing digital cameras is also camera generation. Generally, newer sensors will outperform the older.

Actual sensor size

Pixel pitch tells you the distance from the center of one pixel (photosite) to the center of the next. It tells you how close the pixels are to each other.

The bigger the pixel pitch, the further apart they are and the bigger each pixel is. Bigger pixels tend to have better signal to noise ratio and greater dynamic range.

Pixel or photosite area affects how much light per pixel can be gathered. The larger it is the more light can be collected by a single pixel.

Larger pixels have the potential to collect more photons, resulting in greater dynamic range, while smaller pixels provide higher resolutions (more detail) for a given sensor size.

Pixel density tells you how many million pixels fit or would fit in one square cm of the sensor.

Higher pixel density means smaller pixels and lower pixel density means larger pixels.

Specs

Choose cameras to compare

Diagonal

Diagonal is calculated by the use of Pythagorean theorem:

Diagonal = √
Diagonal = √
Diagonal = √Pixel pitch =sensor width in mm× 1000
sensor resolution width in pixels

RP pixel pitch

Sensor w > Sensor resolution w >

Pixel pitch =35.90× 1000= 5.73 µm
6269

Alpha A7 III pixel pitch

Sensor w > Sensor resolution w >

Pixel pitch =35.60× 1000= 5.91 µm
6026

Pixel area

You could also divide sensor surface area with effective megapixels:

Pixel area =sensor surface area in mm²
effective megapixels

RP pixel area

Pixel pitch = 5.73 µm

Alpha A7 III pixel area

Pixel pitch = 5.91 µm

Pixel density

Pixel density can be calculated with the following formula:

Pixel density = (sensor resolution width in pixels)² / 1000000
sensor width in cm

One could also use this formula:

Pixel density =effective megapixels × 1000000 / 10000
sensor surface area in mm²

RP pixel density

Alpha A7 III pixel density

Sensor resolution

Sensor resolution is calculated from sensor size and effective megapixels. It’s slightly higher than maximum (not interpolated) image resolution which is usually stated on camera specifications. Sensor resolution is used in pixel pitch, pixel area, and pixel density formula. For sake of simplicity, we’re going to calculate it in 3 stages.

1. First we need to find the ratio between horizontal and vertical length by dividing the former with the latter (aspect ratio). It’s usually 1.33 (4:3) or 1.5 (3:2), but not always.

2. With the ratio (r) known we can calculate the X from the formula below, where X is a vertical number of pixels:

(X × r) × X = effective megapixels × 1000000
X = √r

3. To get sensor resolution we then multiply X with the corresponding ratio:

Resolution horizontal: X × r
Resolution vertical: X

RP sensor resolution

Sensor w > Sensor height = 24.00 mm
Effective megapixels = 26.20

r = 35.90/24.00 = 1.5
X = √= 4179
r = 35.60/23.80 = 1.5
X = √= 4017

Apotelyt.com made this accurate size comparison betwene the soon to be announced new Canon EOS-RP ($1599) and the Sony A7III

Those are the specs (corrected by me as there was an error made by Apotelyt)

I think Sony can easily counteract with this camera launch by dropping the price of the Sony A7III (which is still the much better camera). What I really found worrying is that FF is getting so cheap that classic APS-C (Fuji) and MFT (Olympus) camera makers could suffer from this…

Click here to share a rumor or news anonymously!

andrea_pizzini_photographer

SonyAlphaRumors 43rumors @cube_stories Admin. Born on the Dolomites lives in Antwerpen.

@angelmorenophoto⁠ 3D printed helical adapter for Oplarex 50mm 1.9 on Sony E mount ⁠ ⁠ #sonya7 #sonya7ii #camerageek #oldlens #oldlens_tokyo #oldlens_japan #oldlenses #vintagelens #vintagelenses #foca #oplarex⁠ #mirrorlessgeeks #mirrorlesscamera #camerasetup #cameragear #sonyalphasclub #sonymirrorless #sonyalphaclub⁠ #oldlenslife #cameraporn #retrolens .

The Fuji GF 50mm f/3.5 medium format “pancake”⁠ -⁠ Image by XITEK⁠ -⁠ ⁠ #mirrorlesscamera #mirrorlessgeeks #cameragear #camerageek #mirrorlessgeeks #camerasetup #camera⁠ #sonyimages #sonyalphasclub #sonyalpha #sonyphotography #sonyphotogallery #sonyalpharumors #sonyalphagear #SonyPhotoGallery #SonyAlphasClub #SonyMirrorless #sonyalphaphotos #sony #sonyalphauniverse #sonyalphaclub ⁠ ⁠ .

The new Silver Fuji X100V⁠ -⁠ More info on MirrorlessRumors.com and Fujirumors.com⁠ -⁠ ⁠ #fujix100v #x100v #fujifilmx100v #fuji #fujix⁠ #fujifilm #fujifeed #fujifilm_xseries #fujixseries #repostmyfuji #fujigfx #fuji⁠ #fujifilm⁠ #fujixt #fujix⁠ #mirrorlesscamera #mirrorlessgeeks #cameragear #camerageek #mirrorlessgeeks #camerasetup #camera⁠ .

Side by side comparison between the new #Sigma 24-70mm f/2.8 FE lens and the #Tamron 28-75mm f/2.8 FE lens.⁠ -⁠ Tested by Mobile01⁠ -⁠ #sigmalens⁠ #mirrorlesscamera #mirrorlessgeeks #cameragear #camerageek #mirrorlessgeeks #camerasetup #camera⁠ #sonyimages #sonyalphasclub #sonyalpha #sonyphotography #sonyphotogallery #sonyalpharumors #sonyalphagear #SonyPhotoGallery #SonyAlphasClub #SonyMirrorless #sonyalphaphotos #sony #sonyalphauniverse #sonyalphaclub ⁠ ⁠ .

The new Nikon 58mm f/0.95 S Noct⁠ -⁠ Image by Mobile01⁠ -⁠ #nikonmirrorless #nikonfullframemirrorless #nikoncamera #nikonfullframecamera #nikongear #nikon #nikkor #nikonannouncement #nikonz #nikonz6 #nikonz7⁠ #mirrorlesscamera #mirrorlessgeeks #cameragear #camerageek #mirrorlessgeeks #camerasetup #camera⁠ ⁠ ⁠ .

The new easycover skin for the #SonyA9II and #SonyA7rIV⁠ -⁠ #mirrorlesscamera #mirrorlessgeeks #cameragear #camerageek #mirrorlessgeeks #camerasetup #camera⁠ #sonyimages #sonyalphasclub #sonyalpha #sonyphotography #sonyphotogallery #sonyalpharumors #sonyalphagear #SonyPhotoGallery #SonyAlphasClub #SonyMirrorless #sonyalphaphotos #sony #sonyalphauniverse #sonyalphaclub ⁠ ⁠ .

SonyAlphaRumors is participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.

SonyAlphaRumors is a participant in the Amazon EU Associates Programme, an affiliate advertising programme designed to provide a means for sites to earn advertising fees by advertising and linking to Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.es, Amazon.it, Amazon.fr

Disclaimer: SonyAlphaRumors has no affiliation with any of the equipment manufacturers mentioned on this site. Please visit their official websites by typing the specific brand name and adding .com after it in your browser. All trademarks and brands belong to their respective owners.

Here is the definition of the word “rumor” according to Merriam Webster dictionary:

Etymology: Middle English rumour, from Anglo-French, from Latin rumor clamor, gossip; akin to Old English rēon to lament, Sanskrit rauti he roars

Date: 14th century

1: talk or opinion widely disseminated with no discernible source

2: a statement or report current without known authority for its truth

3 archaic : talk or report of a notable person or event

Content Copyright If you want to use any image from this website you have to ask for permission. You cannot copy more than 20 words from any of our posts. And you have to define the source with “Source: SonyAlphaRumors.com” (working link).

Read the full SonyAlphaRumors privacy and cookie policy by clicking here.

As an Amazon Associate I earn from qualifying purchases.

RUMOR= Rumor I got from more solid sources (51-90% it’s correct)

WILD RUMOR= Totally unverified and therefore unreliable rumor (10-50% chance it’s correct)

Оцените статью
Добавить комментарий